|
Artykuły - Event Marketing / Event PR | |||||||||||
| ||||||||||||
Wydarzenia ze smakiemEvent artystyczny jako narzędzie PRW Polsce wciąż mało jest firm zajmujących się wyłącznie organizacją imprez dla firm, a sam event marketing to temat słabo znany. Zwykle agencje PR dysponują małym działem, który odpowiada za organizację konferencji, za imprezy okolicznościowe, imprezy firmowe lub bankiety we współpracy z samą firmą, która zamawia takie wydarzenie. Przeważnie event to owoc pozyskania zespołu, sztabu ludzi, którzy poprowadzą uroczystość, zadbają o catering, wynajem sali. Rozwiązaniem jest oddanie pola agencji, która specjalizuje się w konkretnych segmentach eventPR-u i zorganizuje koncerty, imprezy, wesela. Agencja gotowa kompleksowo dobrać zespół muzyczny do wymagań swoich klientów, miejsce występu, integracji pracowników. Agencje artystyczne oraz agencje muzyczne zrobią to, co często trwało dłuższy czas i generowało więcej kosztów, w krótszym czasie i ze sprawdzonymi partnerami. Event marketing – co to takiego Marketing, który przyciąga grupę docelową firmy i pozytywnie na nią oddziałuje, pomagając budować wizerunek przy pomocy konferencji, imprez, koncertów, przyjęć, bankietów albo innych atrakcji artystycznych to właśnie event marketing, nazywany też special events. Organizacja wielkich i mniejszych wydarzeń, którym towarzyszy oprawa muzyczna ma także przyciągnąć ważne osobistości, poszerzyć kontakty, bazę zespołów, jaką agencja artystyczna posiada oraz zaprezentować się szerszemu gronu. Event marketing realizuje dwa cele: cel wizerunkowy firmy jako zleceniodawcy wydarzenia i cel prezentacyjny agencji, która zajęła się organizacją wydarzenia. Dlatego te pierwsze nie szczędzą budżetu na event, a te drugie starają się poprowadzić wydarzenie inteligentnie, aby zaspokoić gusta słuchaczy i zadbać, żeby oprawa muzyczna była profesjonalna. W event marketing inwestują więc duże i małe firmy, wielkie korporacje i rodzinne biznesy. Coraz częściej imprezy organizuje sektor publiczny oraz organizacje pozarządowe. Każdy z tych podmiotów stara się przeznaczyć pewne środki na cele wizerunkowe albo po prostu zintegrować firmę. Event to zatem mała impreza zamknięta dla 30 menedżerów, którzy osiągnęli dobry poziom sprzedaży, z zarezerwowanym stolikiem i zespołem muzycznym albo dj-em. Takim samym eventem będzie impreza masową dla tysięcy ludzi w Targach Poznańskich albo w hotelu czy nawet na stadionie. Dobrym przykładem takich masowych spotkań odbiorców i firm, które o nich zabiegają, są: Spotkanie Grupy Allegro (kilkanaście tysięcy użytkowników, oprawa muzyczna gwiazd rocka, jazzu, catering i kabaret), koncert Stinga na nowootwartym stadionie z budżetu miasta Poznania albo koncert Gabrieli Kulki, zorganizowany przez agencję artystyczną Jazz Event czy impreza charytatywna „Lodołamacze”, pomagająca w promocji idei zatrudniania pracowników z niepełnosprawnością. Tam także agencja artystyczna Jazz Event prezentowała swoich artystów. Wreszcie, eventem jest wesele, Zaduszki, kolęda i wieczór wigilijny dla pracowników firmy, Walentynki, Andrzejki i każde święto, każda impreza okolicznościowa, która może zintegrować i nadać klimat konkretnemu dniu. Event jako sztuka albo rozrywka Jak zrobić z wydarzenia, imprezy albo bankietu wysublimowaną ucztę, nie poprzestając na przystawkach z cateringu? Zapewne trudno znaleźć równowagę między rozrywką, a artyzmem. Ale lepiej wybrać współpracownika, który zorganizuje dobry event, o którym nasi klienci będą mówić i który zostanie w pamięci jako dobrze przygotowany i zaaranżowany w najdrobniejszych szczegółach. A jeśli dobrze przygotowany, to taki, gdzie oprawa muzyczna i techniczna są na najwyższym poziomie. Gdzie to referencje klientów, którzy mieli okazję współpracować, potwierdzą, że trafiliśmy na artystów z wysokiej półki. Albo zwyczajnie, doświadczenia kogoś, kto uczestniczył w wydarzeniu, słuchał oprawy muzycznej i poleca ten, a nie inny zespół muzyczny. Warto więc dostosować muzykę i artystów, jacy mają się pojawić podczas wydarzenia, do wieku odbiorców, ich statusu społecznego, prestiżu stanowisk oraz upodobań. O wyborze oprawy decyduje też sam charakter wydarzenia. Wernisaż, konferencja naukowa, spotkanie kluczowych klientów z zarządem firmy. A może impreza integracyjna pracowników? Każde z tych wydarzeń rządzi się innymi prawami. Przy planowaniu występu artysty warto brać też pod uwagę czas trwania eventu (czy ma być całodzienny, całonocny, dwugodzinny) oraz miejsce, w jakim wydarzenie się odbędzie. Jeśli konferencja z miejscami siedzącymi, muzyka elektroniczna może nie pasować tak bardzo, jak Jazz albo muzyka klasyczna. Sprawdzoną strategią jest zaproszenie zespołu grającego spokojne, kołyszące ballady albo standardy jazzowe. Przykład? Wieczór firmowy dla 400 gości w poznańskiej restauracji Brovaria idealnie oprawili artyści z zespołu Gentle Jazz Trio agencji Jazz Event. Muzyka łagodna, wysublimowana, taka, przy której będzie można swobodnie porozmawiać i nawiązać potrzebne w marketingu relacje. Jazz i muzyka klasyczna są uniwersalne i uświetnią każdą imprezę firmową. Warto więc do współpracy wybrać sprawdzoną agencję, która dysponuje zapleczem muzycznym, jakie trafi do szerszej publiczności, nadając wydarzeniu ekskluzywne oblicze.
Jazz Event - oprawa muzyczna imprez typu:
|
||||||||||||