Article written

Turystyka biznesowa i zaplecze konferencyjne w Poznaniu 0

Oct4

W Poznaniu na terenie WSNHiD miało miejsce spotkanie przedstawicieli branży spotkań biznesowych pod hasłem “Konferencyjny Poznań - szanse i zagrożenia”. Wydarzenie zorganizowało Stowarzyszenie Konferencje i Kongresy w Polsce (SKKP).

W spotkaniu udział wzięli przedstawiciele hoteli, miejsc konferencyjnych, agencje marketingu internetowego i PR oraz Agencja Artystyczna Jazz Event. Jazz Event zapewnia jazzową oprawę muzyczną podczas spotkań biznesowych, konferencji i imprez targowych na terenie całego kraju.

logo Jazz Event agencja artystyczna z Poznania

Prezydencja Polski w Unii, Euro 2012, strategie rozwoju regionu - to wszystko stwarza szansę na rozwój branży turystyki biznesowej w Poznaniu. O możliwościach wynikających z organizacji tych, i wielu innych wydarzeń w regionie rozmawiali profesjonaliści branży spotkań biznesowych.

Seminarium dla profesjonalistów branży turystyki biznesowej “Konferencyjny Poznań - szanse i zagrożenia” ma być platformą wymiany poglądów praktyków na temat możliwości wspólnego działania, rozwoju potencjalnych obszarów współpracy wielkopolskich przedsiębiorców branży spotkań oraz przedstawicieli świata nauki i samorządów.

Do udziału w seminarium zostały zaproszone osoby mające bezpośredni wpływ na kształtowanie polityki rozwoju branży turystycznej w regionie, oraz praktycy. To da uczestnikom możliwość dyskusji w gronie specjalistów, a także zapoznania się z planami instytucji w zakresie promocji i wsparcia dla branży turystyki biznesowej. Wśród zaproszonych gości znaleźli się m.in.:

Tomasz Kayser - Zastępca Prezydenta Poznania

dr hab. prof. AWF Stefan Bosiacki - AWF Poznań

Jakub Jędrzejewski - Departament Gospodarki Urząd Marszałkowski

Tomasz Wiktor - Prezes WOT (Wielkopolska Organizacja Turystyczna)

Piotr Wilczek - Prezes SKKP

Sławomir Wróblewski - Prezes Meetings Poland

Katarzyna Parysek - Poznań Convention Bureau

Seminarium było skierowane do właścicieli przedsiębiorstw branży, zainteresowanych rozwojem rynku turystyki biznesowej w Wielkopolsce.

Podstawowe wnioski  i fakty dla regionu Wielkopolski (Poznania) to:

- bogate zaplecze noclegowe (11500 miejsc w obiektach skategoryzowanych oraz kilkadziesiąt tyś. w nieskategoryzowanych) oraz świetna baza obiektów do organizacji dużych konferencji (największa sala na MTP pomieści 12 000 uczestników)

- Poznań liderem zaplecza konferencyjnego obok Warszawy i Krakowa

- ok. 80 imprez targowych w roku organizowanych przez MTP

- ponad 3000 imprez konferencyjnych/ szkoleń w ciągu roku w Poznaniu

- rocznie 400 000 turystów biznesowych odwiedza Poznań

- rocznie Poznań odwiedza ok. 1 mln 400 tyś. turystów

- słaba internetowa baza informacyjna vs. EURO 2012 dla zagranicznych gości

- oferta biur podróży marginalizuje turystykę w regionie Wielkopolski

- niepokojące tendencje do ograniczania budżetu imprez konferencyjnych

- potrzeba stworzenia zintegrowanego produktu turystycznego i innowacyjnej oferty kulturowej

- potrzeba lepszej komunikacji między firmami branży spotkań w celu podnoszenia jakości usług

subscribe to comments RSS

There are no comments for this post

Please, feel free to post your own comment

* these are required fields

Blog firmy JazzEvent.pl is powered by WordPress and FREEmium Theme.
developed by Dariusz Siedlecki and brought to you by FreebiesDock.com